Z jednej fary na druhú :
Keďže novopečený kňaz nevedel ani slovo po maďarsky, najlepším riešením bolo poslať ho do Štúrova, kde maďarčine okrem neho nerozumelo vari už len pár cezpoľných. „Rýchle som sa začal učiť po maďarsky, aby ma farníci pri prvých kázňach aspoň trochu rozumeli a aby som im i ja rozumel pri ich prvých spovediach,“ usmial sa pán farár. Zo Štúrova ho preradili do Šale, o rok na to do Šamorína. „Preradzoval ma biskup, vždy na príkaz štátnej správy. Pán biskup sa mi za to vždy ospravedlnil, štátna správa nikdy.“ Tretím pôsobiskom svetsky a nebezpečne sympaticky vyzerajúceho kaplána bol Šamorín. Nasledovali Nové Zámky a záhorácke Malacky. „Po maďarskej societe som sa v Malackách, medzi skromnými, otvorenými ľuďmi, vždy ochotnými spolupracovať, cítil veľmi dobre,“ spomenul si s pobaveným úsmevom Marián Prachár. Nasledovali Dolné Plachtince a Veľký Krtíš, kde pôsobil už ako farár a kde štátnej správe spôsoboval nepríjemnosti svojou prílišnou aktivitou. Niektorí si možno ešte spomenú, že Veľký Krtíš mal byť prvým slovenským ateistickým mestom. A tak farár z mesta putoval, tentoraz naozaj za trest, do Rykynčíc pri Dudinciach. „Zverili mi naozaj malú obec, kde bolo sotva tristo obyvateľov. Verili, že takto ma už konečne odrezali od akejkoľvek činnosti a nechali ma tam sedem rokov. Zabudli na to, že čím menšia societa, tým väčšiu súdržnosť prejavuje, a tak sa mi práca darila,“ spomínal Marián Prachár. „S farníkmi sme si povedali, že z obce urobíme rekreačné stredisko. Svojpomocne sme postavili farské centrum s možnosťami ubytovania pre asi päťdesiat ľudí. Stavali sme rýchlo, celé to netrvalo ani rok. Kým sa štátni úradníci spamätali, boli sme takmer hotoví. Dostali sme pokutu 20 000 korún za porušenie stavebného projektu, čo, samozrejme, nebola pravda. Odvolali sme sa, súd nášmu odvolaniu vyhovel a dostali sme pokutu 40 000 korún. Vďaka veľkej obetavosti ľudí sme faru s centrom dokončili a vďaka nemalej podpore veriacich sme zaplatili aj spomenutých štyridsaťtisíc korún.“ November ’89 zastihol mladého farára v Rykynčiciach. „Hneď som využil zmenenú politickú situáciu a bol som pravdepodobne medzi prvými kňazmi zo socialistického tábora, ktorí sa prihlásili na jezuitskú vysokú školu vo Frankfurte nad Mohanom. Žiaľ, vtedajší biskup a dnešný arcibiskup Ján Sokol mi nedal na štúdium súhlas a musel som sa vrátiť na Slovensko, tentoraz ako správca fary do Veľkých Ripnian. Priznám sa, nikdy som nebol Jánovi Sokolovi za tento jeho čin vďačný, ale poslúchol som ho, pretože som veril, že sa naskytnú aj iné možnosti rozšíriť si vedomosti a spoznať svet. Napokon, bol tu kontakt s Viedňou - dodnes spolupracujem s Pastorálnym inštitútom pri Viedenskej univerzite.“